Pokud máte úspěšnou firmu, ale určité důvody vás vedou k ukončení podnikání, pak byste měli zvážit její prodej. Prodej firem totiž nabízí skvělé možnosti – vaše vize mohou být nadále rozvíjeny vhodným zájemcem, který vaši firmu převezme.
Výběr zájemce
S firmou můžete mít různé ambice – pokud je pro vás její budoucnost klíčová, pak je důležité nastavit jasná pravidla. Prostřednictvím různých otázek jsou tak sestaveny požadavky na budoucího majitele vaší firmy. Potenciální zájemce je přitom vybírán z široké databáze, máte tak jistotu, že najdete toho pravého. Pro prodej firem jsou tedy vždy nejdůležitější vaše požadavky, představy o budoucím pokračování firmy a další detaily.
Společné zájmy
Kritérií, dle kterého budete vybírat vhodného zájemce, může být hned několik. Záleží tedy na tom, zda chcete, aby nový investor neutlumil činnost dané firmy, nezměnil její směřování a vize, či třeba aby zachoval vaše lidi na daných pracovních pozicích. Prodej aktivních firem je vždy veden pevnou rukou profesionálů – ti vám pomohou nastavit ideální požadavky. Ať už toužíte po tom, aby budoucí majitel pokračoval ve vašem byznysu, či je pro vás důležitá cena, kterou za firmu dostanete.
Ocenění firmy
Ať už je pro vás cena firmy klíčová či nikoliv, tak jako tak zůstává velmi důležitým kritériem. Abyste se vyhnuli nesprávným odhadům, odborníci jsou připraveni vám pomoci i s valuací. S oceňováním firem totiž mají bohaté zkušenosti, přičemž přihlíží i na aktuální situaci ekonomické situace u nás i ve světě a další dostupné informace. Díky tomu cena odpovídá reálné hodnotě, tedy financím, které na trhu opravdu dostanete.
Při prodeji firem je třeba myslet na mnoho různých formalit a detailů. Abyste na tento proces nezůstávali sami, pro ideální výsledek je nejlepším řešením obrátit se na odborníky.